2012. január 24., kedd

Téli káposztasaláta


 
Azért téli, mert most tél van:)Az időjárás ugyan mostanában inkább tavaszias, de a friss tavaszi zöldek még váratnak magukra.Az ilyenkor szokásos káposzta, cékla, hagyma variációt kicsit feldobtam azért a nyár ízével:)
Napon szárított, saját kertünkben termett paradicsom került erre a salátára. Én ilyenkor nem szeretem a külföldről behozott, vagy üvegházban termelt paradicsomot, mert annak bizony - számomra legalábbis -nincs paradicsom íze. A napon szárított paradicsomunk viszont tömény paradicsomíz:)
Télen is gyakran készítek salátát nyers káposztából, répából, hagymából. Most  nyers cékla   került bele, ami kicsit színezi a fehér zöldségeket, a piros paradicsom pedig a ráadás:)
Egészséges, vitamindús és finom:)

40 dkg fejeskáposzta
2 db közepes cékla
2 kis fej vöröshagyma
30 gr napon szárított paradicsom
só,bors
1,5 tk tökmag olaj

A káposztát éles késsel vékony csíkokra vágtam, a hagymát vékony karikára. Egy tálban enyhén megsóztam, és 20 percig állni hagytam. A céklát meghámoztam, először félkarikára, majd ezeket hosszúkás csíkokra vágtam. Kicsit a céklát is megsóztam egy külön tálban. Mindkettő engedett egy kis levet a só hatására, ezt óvatosan leöntöttem, és még egy kicsit kinyomkodtam a vizet a zöldségekből. Tányérra halmoztam őket, belekevertem a napon szárított paradicsom szeleteket, megszórtam frissen őrölt borssal, meglocsoltam tökmag olajjal. Tetejére ment még pár karika szárított paradicsom.
Frissen sütött rántott husival igencsak finom volt:)







2 megjegyzés: